lørdag den 16. maj 2015

Double Chocolatechip Cookies


Sidste sommer besøgte jeg Oxford… og her fandt
jeg verdens bedste cookies… det er rigtigt!
Så hvis du kommer til England, så MÅ du
finde Ben´s cookies.

Ben´s Cookies…
Jeg har forsøgt at finde deres hemmelig opskrift
…mission not completed..
Men har idag testet en opskrift der
kommer tæt på.

Når jeg er i USA, smuler jeg kun én ting med hjem…
Semi-Sweet Chocolatechips
Opskrift
(med americanske mål)

1 cup blødt smør (ca 225 g)
1,5 cup brun farin (ca 3,75 dl)
2 store æg
2 store sp skeer mælk
2 tsk Vanilje extrakt
3 cups hvedemel (ca 7,5 dl)
0,5 cup cacaopulver (ca 1,25 dl)
2 tsk natron
1 tsk fin salt
1,5 cup semi-sweet chocolatechips

Rør smør og brun farin sammen i en skål.
Tilsæt æg, mælk og vanilje. Rør sammen
med el-mixer eller røremaskine

I en anden skål:
Bland; Mel, cacao, natron og salt.
Mix melblandingen med smør blandingen, indtil
blandingen bliver dejagtig (se billede ovenfor)
Evt med dejkroge.
Rør chocolatechips i dejen.


Form runde bolde (ca 2,5-3 cm i dia)
Læg ca 9 på hver bageplade og tryk dem lidt flade


Tryk nogle ekstra chips på toppen.

Bag midt i ovnen, ca 9 min. på ca 175 grader
(ikke varmluft)

De er meget bløde når de tages ud af ovnen
…Sådan skal de være.
Afkøl på bagepladen i ca 5 min, inden de kan
overflyttes til en rist.
(opbevares i tætsluttende beholder ved stuetemp)

Jeg testede 3 forskellige bagemåder
1. 175 grader i 9 min.
2. 175 grader 15 min
3. 165 grader (varmluft) 12 min


De bedste cookies er helt bløde i midten
og med en sprød kant
(synes jeg)

Det var et hårdt dommerpanel..
Vi synes, at de bedste blev bagt ved
175 grader (Ikke varnluft) i 9 min.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar