tirsdag den 15. juli 2014

Napoleonshatte


Min kæreste ønskede sig hjemmebagte napoleonshatte
… Værsgo´

Opskriften er fra "det søde liv" og kan
findes på dr.dk eller via dette link:
Opskrift

Bland ingredienserne til mørdejen og pak
dejen ind i film. Lad den hvile i køleskab
i ca 30 min. 

Kransekagemasse… Jeg fulgte ikke helt
Blomsterbergs opskrift
(anarkist kan man altid blive)
jeg blandede bare ingredienserne, pakkede i
film og lagde i køleskabet i ca 30 min

Rul mørdejen ud, ca 2-3 mm tyk. Drys lidt mel på
bordet inden, så dejen ikke hænger i.
Brug et glas, kop eller lille skål som udstikker,
Kanten skal være ca. 8 cm i diameter.
Der blev ca 15 stk i min portion.
'
Form kransekagemassen i små kugler, lidt mindre end
golf-bold størrelse. Klistret stas… så tag evt lidt vand
på fingrene, så klistrer det ikke så meget.

Placér en kugle kransekagemasse på
hver mørdejsskive

Brug tommel, pege- og langefinger til
forsigtigt at trykke tre sider ind


Giv et lille ekstra tryk så mørdejen
kommer til at sidde fast på
kransekagemassen


Bag midt i ovnen ved 200 grader i 
ca. 12-15 mineller til de er gyldne. 
(evt 20 min afhængig af ovn)
Lad dem afkøle helt, evt i køleskab



Smelt chokolade over vandbad og dyp
forsigtigt bunden i chokoladen.
Placeres på bagepapir og sættes
i køleskabet til chokoladen er
stivnet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar